Mindig is érdekeltek a természetes gyógymódok, és az is, hogy az emberek miért betegszenek meg. Sajnos engem sem kerültek el az egészségügyi problémák, amelyek nagyszerű lehetőségként szolgáltak, hogy elmélyedjek az egészség kérdéskörében mind az elme, mind a test szintjén. Számtalan képzésen vettem részt, és sok nagyszerű (ön)gyógyító módszerrel találkoztam, melyek közül jópárat el is sajátítottam, és alkalmazok is a hétköznapi életemben. Nem vagyok szakember, se guru, hogy bárkinek megmondjam, csináld ezt vagy csináld azt. Na meg nem is hiszek benne, hogy ez működik. Mindenkinek önmagának kell megtalálnia a saját útját, kiásnia magának - ha úgy tetszik.

2011-ben vizsgáztam alternatív mozgás és masszázsterapeutaként az ETI-nél (Egészségügyi Továbbképző Intézet, jelenleg ANKK), 2016-ban pedig gyógy- és sportmasszőrként. Továbbképzésként tanultam Reflexológiát, Reikit, Holisztikus Ringatást, Kineziológiát (TFH), Akupresszúrát és Pilatest.

Főbb érdeklődési területeim az egészséges táplálkozás, masszázs, bioenergetika, egészség és testmozgás. A blogomon megosztok mindenféle - szerintem - érdekes dolgot, amelyek tippek, eszközök és kiindulási pontok lehetnek az útkeresésben. Próbáld ki őket, és ha van kedved hozzá, akkor írd meg a tapasztalataidat nekem e-mailben.

Javaslom, hogyha egy téma felkelti az érdeklődésedet (és nem titkolt szándékom, hogy ezt elérjem), akkor használd a Google-t és menj tovább, olvass el több forrásból információt.

Ezenkívül, ha nem veted meg a tudományt, akkor a PubMed az a hely, ahol mindenféle egészségügyi témában találsz tanulmányokat, itt nagyon sok érdekességre lehet bukkanni.

Nézd el nekem, hogy teljesen kaotikusan, össze-vissza írkálok, főként, amikor időm és kedvem engedi. Iratkozz fel a hírlevélre és értesítelek, ha új bejegyzésem van. Töltsd le az ingyenes kiadványomat, ami a kézreflexológiáról szól. Nagyszerű módszer arra, hogy saját magadat, illetve a szeretteidet kezelni tudd otthon.

 

Az egészség alappillérei (szerintem) a következők, és alapvetően ezekkel foglalkozom a blogon:

1. Táplálkozzunk a természet szerint

A táplálkozási témát nagyon erősen átszövik az ideák, és véleményem szerint nem létezik egyetlen örökérvényű igazság, amit ha mindenki betartana, akkor minden csodálatosan nagyszerű lenne, és az emberiséget sújtó kórságok eltűnnének a Föld színéről. Tehát mindenkinek önmaga számára kell megtalálnia a megfelelő táplálkozási módszert és kialakítani a legideálisabb szokásokat. 

Egy olyan társadalomban élünk, ahol több százezer ember él cukorbetegként (vagy van annak közvetlen kapujában), ahol olyan civilizációs betegségek tizedelnek minket, amelyeknek konkrétan alig-alig kéne áldozatot szedniük normális esetben. De sajnos most ez a normális, és a mi dolgunk, hogy tudatos döntések sorozatával visszataláljunk a számunkra ideális útra.

2. Mozogjunk

A "Mozogjunk" nem arról szól, hogy testépítővé vagy élsportolóvá kell válni. Egyszerűen arról van szó, hogy a szívizom és az erek karbantartásának legfontosabb eszköze a megfelelő minőségben és mennyiségben végzett testgyakorlás. Hetente 3x20-30 perc intenzív (pl. intervallum) tréning elég lehet, és hétvégén pedig egy nagy hegymászás a természetben, ha már szinte mindenki egész nap egy szobában kuksol egy büdös városban. 

Negyven, de főleg ötven éves kor felett az elhízás már drasztikus szinteket ölt. A férfiak jelentős része hatalmas kismamákat megszégyenítő hassal mászkál, és valahogy megszoktuk, hogy ez a normális. Ahogy az emberek belelépnek a korba, természetes, hogy megjelenik az úszógumi, a sörhas, és az egyebek. Sajnos azonban ezek nem csupán esztétikai problémát jelentenek, mert az amúgy "kit érdekel" kategória ahhoz képest, hogy milyen mértékben játszanak szerepet az elhalálozási statisztikában, és az egyes civilizációs betegségek elterjedésében. A haskörfogat nagyszerűen jelzi előre az esélyt, hogy valami kórságot összeszedjünk, mint magasvérnyomás, érelmeszesedés, infarktus...

3. Stresszkezelés

Hetente 3-4x 20-30 perc meditáció/relaxáció, de ha csak hetente párszor, már az is számít. Ezek azok a dolgok, amiket a legkönnyebb eltolni, hogy "majd holnap", hiszen annyival több fontos dolgunk van ennél. Szerintem viszont nem lehet, hogy nincs 20-30 perc ülni és kikapcsolni az elménket. Természetesen a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás is elengedhetetlen, de mégis, az elménk és a testünk tudatos ellazításának számtalan előnye van. Érdemes ezekkel élni.

4. Mindenféle egyéb dolog, ami a természethez közelebb visz

Lehet nagyokat sétálni. Erre nagyszerű motivációs eszköz a Geocaching (www.geocaching.hu), ami egy egész ország területén zajló kirándulós játék. Így már nem kell céltalanul mászkálni, ráadásul olyan helyekre is el tudsz jutni, amiről nem is hallanál másképpen. Szedd össze a szeretteidet, és menjetek ládát keresgélni!

Érdemes tavasztől őszig komolyan venni a napon levést, és ez főleg nekünk, városban élőknek szól. Egyszerűen azért KELL, mert a napfény boldogsághormonokhoz és D-vitaminhoz juttat, és vége lesz a "téli depressziónak", amint megfelelő mennyiségű időt töltesz a napon. Ennyire egyszerű. A szobában ülve, otthon és a munkahely között metrón utazva természetesen mindezt nem kapod meg a természettől.

És persze alkalmazhatsz különféle keleti tornákat, energetikai gyakorlatokat (pl. chi-kung, tai-chi, meridiántorna, do-in, jóga), és önmasszázsokat, amelyek segítenek megélni a Létezést, és emellett még a testet is erősebbé, rugalmasabbá teszik.

5. Mindenféle, ami Önmagadhoz közelebb visz

Az, hogy szabadnak érezzük magunkat BÁRMILYEN tekintetben, szerintem alapvető szükséglet az egészséghez. Sőt talán az az igazi egészség, hogy szabadnak érezzük magunkat. Mert még ha fájdalmunk van, betegek vagyunk, ha megéljük a szabadságunkat, akkor minden teljesen más színezetet kap. Ez az egyik legkritikusabb és legnehezebb kérdés is egyben, mert rengetegsok mintát követünk, és a külvilágtól várjuk a megváltást/megoldást minden bajunkra. Ide szúrnám be, hogy ehhez a ponthoz tartozik az a "szeresd önmagadat feltétel nélkül", "fogadd el magad" dolog is, ami már közhelyes, tudom, de attól még nem válik igaztalanná.